czwartek, 2 stycznia 2014

[43] - ,,Powrót bogini. Część 1." P.C. Cast- recenzja książki

Autor: P.C. Cast
Tytuł: Powrót bogini. Część 1
Seria: W kręgu mocy Partholonu
Wydawnictwo: MIRA/HARLEQUIN
Liczba stron: 364
Okładka: miękka
Moja ocena: 8/10
Shannon prowadzi szczęśliwe życie w mitycznym Partholonie. Wojna z Fomorianami skończyła się zwycięstwem, jej mąż, szaman ClanFintan, wrócił do domu. Poddani kochają ją i czczą jako wybrankę bogini Epony. Nic nie zapowiada nadciągającego niebezpieczeństwa…

Pewnego dnia Shannon traci przytomność. Budzi się w realnym świecie, z którego tak łatwo zrezygnowała i od którego odwykła. Powrót do rzeczywistości okazuje się bardzo bolesny. Za Shannon trafiły tu też siły zła, gotowe zniszczyć wszystko, co jest jej drogie.


Z twórczością Pani Cast spotkałam się czytając serię "Dom Nocy" (do której bardzo chcę wrócić, zatrzymałam się na 7 części). Już wtedy obdarzyłam tę pisarkę ogromną sympatią. To właśnie dzięki Domu Nocy pokochałam czytać, stało się to moją pasją, bez której nie wyobrażam sobie teraz funkcjonować. Przyznam się, więc bez bicia, że kiedy zobaczyłam w bibliotece lekturę z jej nazwiskiem od razu ją wzięłam. Nie czytałam poprzedniej serii pt. Wybranka bogów, która jest powiązana z Powrotem bogini, jednak w niczym mi to nie przeszkodziło. Wszystko doskonale zrozumiałam, bez żadnych komplikacji. 
Phyllis Christine Cast posługuje się prostym, młodzieżowym językiem, dzięki któremu powieść czyta się naprawdę szybko. Wszystkie 364 strony pochłonęłam w jeden dzień. Wątpię, że dla starszych osób przypadłaby ta seria do gustu, ale kto wie... :-) 
Książka jest napisania z humorem. Mimo tego, nie brakuje w niej tajemniczości, zagadek i powiewu grozy. Poza tym uważam, że akcja toczy się idealnym tempem, z czego wynika, że do książki nie mam żadnych zastrzeżeń. 
Także dalej jestem ogromną fanką wspaniałej pisarki młodzieżowej i pragnę jak najwięcej jej dzieł w swojej biblioteczce. 
Polecam szczególnie tym, którzy tak jak ja, kochają fantastykę z wątkiem miłosnym. Ręczęże z wielką przyjemnością będziecie poznawać historię (nie)zwykłej nauczycielki angielskiego- Shannon! 
See you soon! :-))



Phyllis Christine Cast- amerykańska pisarka fantasy i romansów, znana z napisanej wraz z córką, Kristin Cast, serii "Dom Nocy", jak również jej własnych cyklów: Goddess Summoning i Partholon.



5 komentarzy:

  1. Również uwielbiam autorkę! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki. Czuję, że mam sporo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od pewnego czasu przymierzam się do tej serii, może w końcu mi sie uda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może z czasem się skuszę :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. akurat, za tym wycinkiem fantastyki nie przepadam, więc nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy, nawet najmniejszy komentarz, który po sobie pozostawisz. :-)