czwartek, 21 listopada 2013

[14] - ,,Najjaśniejsza gwiazda na niebie" Marian Keyes- recenzja książki

Autor: Marian Keyes
Tytuł: Najjaśniejsza gwiazda na niebie
Wydawnictwo: Wydawnictwo SONIA DRAGA
Okładka: miękka
Ilość stron: 629
Ocena: 7,5/10
 Star Street 66 - to tutaj rozgrywa się główna akcja. Blok, który zamieszkuje większość bohaterów - Katie, Jan, Andrzej, Lydia, Fionn, Matt, Maeve... 
Katie zajmuje się rozmyślaniem nad tym, ile potrzeba sernika, by zajeść się na śmierć. Jan i Andrzej próbują zmusić Lydię do przejęcia części domowych obowiązków. Fionn wraca w rodzinne strony, aby stać się gwiazdą filmową, a Matt i Maeve są szczęśliwym małżeństwem, choć jak się później okazuje... nie do końca.
Każdy z nas ma sąsiadów, ale wątpię, że wszystko jest tak poplątane jak na Star Street 66. Kiedy pojawia się nowy gość wszystko się zmienia, a tajemnice z przeszłości wychodzą na jaw, przynosząc różne odczucia czytelnikowi.

Najjaśniejsza gwiazda na niebie,hm, co do tej książki mam naprawdę mieszane uczucia. Na początku po 200. stronach odłożyłam ją, umierając z nudów, aczkolwiek żyję z przekonaniem, iż "jeśli coś się zaczyna, trzeba to skończyć". Także po jakimś czasie owa lektura ponownie wpadła w moje ręce. I, o dziwo, zaskoczyła mnie. Była naprawdę świetna, a to, jak potoczą się dalej losy bohaterów wciągnęło mnie na tyle, że nie potrafiłam odłożyć książki do trzeciej w nocy. Naprawdę polecam, ale po przebrnięciu początku, który jest dosyć ciężki. Ciekawa narracja, a książka... inna. I nie łam się, jeśli na początku nie będziesz wiedział/a, o co chodzi. Chyba każdy miał ten problem!


PS co do oceny nie mogłam się zbytnio zdecydować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy, nawet najmniejszy komentarz, który po sobie pozostawisz. :-)