poniedziałek, 10 marca 2014

[53] - ,,Crescendo" Becca Fitzpatrick- recenzja książki

Autor: Becca Fitzpatrick
Tytuł: Crescendo
Seria: Szeptem
Tom: 2.
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 400
Okładka: miękka
Moja ocena: 10/10
Kiedy nie wiesz, komu wierzyć, ufaj tylko sobie.

Patch to wielka miłość Nory. To także jej Anioł Stróż.
On uratował jej życie, ona wyrwała go z otchłani potępionych. Są sobie przeznaczeni.
Jednak Patch wydaje się zamieszany w niewyjaśnioną śmierć ojca Nory. Dziewczynie grozi śmiertelne niebezpieczeństwo…

Tajemnice budzą niepokój, niepewność przeradza się w strach.


[opis wydawnictwa]


Zawsze staram się kończyć serie, które rozpoczęłam. Nawet jeśli są przeraźliwie nudne, to pragnę dać autorowi szansę, myśląc "może w tej części pokaże to, co naprawdę potrafi i zaspokoi mój apetyt"- ale niestety zazwyczaj tak bywa, że jest efekt domina- jeśli początek jest zły, to i cala reszta się wali. Natomiast w przypadku serii Szeptem- pierwsza część była powalająca. W takim razie, co z jej kontynuacją? 


"- Gdybyś ty mógł zajrzeć w moją przeszłość, dotykając jedynie moich pleców, też by ci było ciężko oprzeć się pokusie. 
- Mnie trudno trzymać łapy z dala od ciebie bez takiego dodatkowego bonusu."


Nora i Patch wreszcie mają trochę spokoju. Nastolatek zdecydował się zostać Aniołem Stróżem, co utrzymało jego wybrankę przy życiu. Jednak archaniołowie nie pozwalają postaciom z niebios łączyć się z przedstawicielami ziemi. I tutaj zaczynają rodzić (dzięki Karola! <3) się kłopoty, gdyż Nora i Patch są w sobie bezgranicznie zakochani i pożądają siebie nawzajem. Co na to siły wyższe?

"Bycia z tobą nigdy nie uważałem za coś niewłaściwego. To jedyna dobra rzecz, jaką zrobiłem. Ty jesteś jedynym dobrem w moim życiu. Nie obchodzą mnie Archaniołowie. Powiedz mi, co chcesz, abym zrobił. Powiedz to. Zrobię to co będziesz chciała."

Już w recenzji pierwszej części tej serii wychwalałam panią Fitzpatrick pod niebiosa. I wiecie co? Dalej podtrzymuję to zdanie. Jest wspaniałą pisarką, która potrafi zaintrygować czytelnika do tego stopnia, że siedzi całą noc przed książką, ciekaw dalszych losów bohaterów. 

"Odgrzebywanie tego nie zmieni przeszłości... Sprawi tylko, że będziesz musiała przeżyć ją na nowo."

Korzystając z tego, że po zabiegu chirurgicznym zostałam uwięziona w łóżku bez możliwości chodzenia, sięgnęłam po tę książkę. Lekturę pochłonęłam w jeden dzień. Tak jak jej poprzedniczkę, czyta się ją bardzo szybko, w napięciu i w zżerającej czytelnika ciekawości. 

"'Jesteś psychopatą!
-Wolę określenie' człowiek z wyobraźnią'"


Wątek kryminalny jest obłędny! Nigdy nie podejrzewałabym takiego zakończenia. Obstawiałam wszystkich po kolei, ale ani na moment nie pomyślałam o tej osobie, co trzeba! Becca Fitzpatrick zaskoczyła mnie i to ogromnie. Dzięki niej mam ochotę na jakiś kryminał, po który z reguły nie sięgam, ale za takie napięcie, emocje oddam wszystko, co mam!
A miłość Nory i Patcha to chyba jedno z uczuć, które zostało najlepiej opisane w całej historii fantastyki. Są: problemy, namiętność, pożądanie, kłótnie, tęsknota, cierpliwość, troska, niebezpieczeństwo, tajemnice. Czego chcieć więcej? 

"-A co ma hot-dog do rzeczy?
- Powiedziałam mu, że jeśli ze mną nie pójdzie, będzie bułą.
Vee wybuchnęła świszczącym śmiechem.
-Pobiegłabym szybciej, gdybym wiedziała, że zobaczę, jak tak go nazywasz."


Muszę przyznać, że w Szeptem okropnie denerwowała mnie przyjaciółka Nory- Vee, aczkolwiek w tej części chyba nawet ją polubiłam. Ogólnie wszyscy bohaterowie byli cudowni, każdy miał w sobie coś, co sprawiało, że chciałam, aby wystąpił w danym rozdziale (no może oprócz matki Nory, ona trochę mnie irytowała :c ). Każda postać wykreowana przez autorkę była ciekawa i barwna, dzięki czemu losy bohaterów traktowałam niczym własne. 

"Czasami trzeba dopuścić zło, by mogło się to ostatecznie obrócić w dobro."

Z ręką na sercu mogę rzec, iż Becca Fitzpatrick utrzymała poziom pierwszej części (który jest naprawdę bardzo wysoki). Książkę czytało się bardzo szybko, przyjemnie i nigdy nie zawiewało nudą- wręcz przeciwnie, była pełna tajemnic i niewyjaśnionych spraw. Obecnie jestem w połowie trzeciej części i zapowiada się równie genialnie. Podziwiam autorkę za takie pomysły, taką kreatywność! Rzadko kiedy książka wciąga mnie w takim stopniu, że nie mogę przespać nocy, nie rozpoczynając kolejnego rozdziału. A ta właśnie to zrobiła. Bardzo, bardzo polecam! :-)
PS Czy tylko mi ta okładka aż tak się nie podoba? :(


* Szeptem * Crescendo * Cisza * Finale *


Książka bierze udział w wyzwaniach:

11 komentarzy:

  1. Muszę w końcu to przeczytać ! :)
    Rozpływam się będąc na twoim blogu. Ed to czarodziej ♥
    zapraszam do mnie zaczytan-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tej serii do przeczytania została mi tylko ostatnia część, ale nigdy nie mogę natrafić na nią w bibliotece :<
    Trzecia, czyli Cisza podobała mi się najbardziej, pierwsza i druga są chyba od niej troszkę gorsze.
    Jak tylko wybiorę się następnym razem, wezmę ten ostatni tom (o ile będzie -.-) i w końcu dowiem się, jak skończy się ta cała historia :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. I tylko ja wiem, za co dziękujesz *magia* :D

    Serio już nie pamiętam tej części. Następnej też :o Tylko pierwsza jakoś mi utkwiła w pamięci <3 Będę musiała powtórzyć serię. Kiedyś ,_.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część była super, chcę sięgnąć po następne :) Muszę tylko znaleźć je w jakiejś księgarni/bibliotece :/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mimo wszystko wolę nie kontynuować serii, gdy pierwsza część totalnie mnie rozczarowała. Szkoda mi czasu, który mogłabym wykorzystać na ciekawszą książkę.

    ~Natalia

    OdpowiedzUsuń
  6. Tą książkę uważam za najsłabszą z całej serii. :/

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja mam względem serii mieszane uczucia, bywały momenty zachwytu i nudy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty tak zachwalasz i jesteś zachwycona, a mnie mimo wszystko nie ciągnie do tej serii. Może kiedyś dam jej szansę :) Okładka też mi się nie podoba...
    PS. Miło, kiedy tutaj wchodzę i leci moja ulubiona muzyka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wreszcie sięgnąć po tę serię

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś czytałam m-booka tej serii :)
    Bardzo chętnie odświeżę sobie pamięć czytając książkę :)
    Pozdrawiam i zapraszam for me :3

    OdpowiedzUsuń
  11. strasznie dużo słyszałam o tej serii. bardzo wiele opinii na temat że pierwszy tom świetny a później coraz gorzej, i uległam i uwierzyłam że tak jest i na razie nie chce chyba czytać, może źle ;)
    / klucznik: dodaję +2 pkt za autor jest kobietą i kolejna w serii

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy, nawet najmniejszy komentarz, który po sobie pozostawisz. :-)